Hvem skriver du egentlig til?

Hvem skriver du egentlig til?

Har du husket at gøre dig overvejelser om, hvem du egentlig henvender dig til, når du skriver dine tekster til din hjemmeside? Det kan nemlig i længden have stor betydning for din SEO

Når du er blevet godt skolet i søgemaskineoptimering 2018 om at skrive SEO-tekster, der kan være med til at rangere dig højt blandt Googles søgeresultater, så har du sikkert lært noget om teksternes længde, variation af sproget og flot opsætning.

Men hvor meget husker du at have modtageren in mente?

For hvis du benytter dig af et indforstået sprog, der er fyldt med mange fagudtryk, skal du være sikker på, at modtageren ved, hvad du snakker om.

Har du en blog, hvor du vil dele bageopskrifter til husmødre, er der ingen grund til at bruge den kemiske formel for salt, når man som modtager er mere interesseret i at bage en kage.

Hvis du derimod har en hjemmeside, der driver B2B-salg af natriumklorid, så kan det blive lidt for useriøst for din modtager, hvis du konsekvent omtaler det som “salt”.

Det har relevans for din SEO-strategi, da dine besøgende på baggrund af deres baggrundsviden vil føle, at de bliver talt til i øjenhøjde og dermed finder din hjemmeside troværdig og bliver hængende.

  

Anders Lundtang Hansen